جشن بزرگ عید تا عید از 18خرداد91 به همت هنرمندان یزدی و حمایت موسسه فرهنگی هنری عرفان فر یزد در سینما دانش آموز به روی صحنه رفته است.

اعظم ثابت قدم سرویس فرهنگی هنری یزد فردا:در دومین شب اجرای برنامه ی  جشن بزرگ عید تا عید به سینما دانش آموز رفتیم و برنامه خوب  وزیبای هنرمندان یزدی که با حمایت موسسه فرهنگی هنری تک منظوره عرفان فر یزدشکل گرفته  را ،مشاهده کردیم .

پس از تلاوت قرآن و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران ،مجریان،محمد یزدانی و مهدی جاور ،آغاز گر برنامه بودند.و حکایت  تشکر و قدر دانی از کسانی که برای اجرای برنامه نگاه ویژه ای داشته اند توسط یکی از مجریان در ابتدای برنامه جالب بود .

تشکر از استانداری به ویژه امامی مشاور هنری استاندار یزد  ،سیفی فرماندار شهرستان یزد ،دشتی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد،نوابی مسئول امور هنری  فرهنگ وارشاد شهرستان یزد،اداره کل آموزش و پرورش استان و انتظاری مدیریت سینما دانش آموز ،نیروهای انتظامی شهرستان، اماکن ،و حتی پیشتازان صدای برتر یزد  ،و در نهایت حمید صفوی زاده مدیر عامل موسسه خیریه خانه سبز مهر تفت که حمایت های خوبی را از گروه داشته است.و جالب تر این که مجری برنامه اعلام این تشکر ها را در ابتدای برنامه به خاطر قدر دانی و این که تماشاچیان بدانند، چه کسانی در برپایی این برنامه سهیم بوده اند ، مطالبی مطرح نمود .و بعد هم خواستار این شد که امیدواراست  مسئولین شهر ،بیشتر به هنر هنرمندان یزدی توجه کنند و از وارد نمودن برنامه های غیر بومی که با پرداخت میلیونی صورت می پذیزد ،جلو گیری نمایند و حامی هنرمندانی باشند که تهیه کنندگان بیرونی در حال شکار کردن آن ها و استفاده از هنر هنرمندانی یزدی هستند.ولی ما خودی ها قدر آن ها را نمی دانیم.
از دیگر بخش های برنامه می توان از 3بخش اجرای تردستی و شعبده بازی توسط سپهرو برنامه هایی چون جابجایی انسان ،خواب کردن خرگوش ،سه تکه کردن انسان ،راه رفتن روی شیشه ،فروبردن سوزن در صورت ، خوابیدن روی تخته ای پر از میخ و... اشاره کرد ضمن اینکه حسین حیدری در بخش تقلید صدا با تقلید از خوانندگان مطرح کشورمان و تقلید صدای بعضی از هنرمندان چون مهدی فخیم زاده و تقلید از گویندگان برنامه های مستند سیما ،جذابیت خاصی به برنامه داده بود و مورد توجه تماشاچیان قرار گرفت .
یک بخش حسی هم از سوی مجریان اجراشد که به حمایت از بچه های یتیم و بی سرپرست تحت پوشش موسسه خیریه خانه سبز مهر تفت مربوط می شد و از محمد حسن جماعتی ازخیرین نیکوکار تفتی که یک باب منزل مسکونی خود را به موسسه خانه سبز اهدا نموده ،که محلی برای حضور بچه های بی سرپرست باشد،با حضور مهندس حمید صفوی زاده و مهندس عرفان فر، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
و در نهایت آخرین برنامه، اجرای یک ترانه زیبا از مجریان برنامه بوذد . یکی از آن ها از تماشاچیان پرسید چه کسانی در دلشان آرزو دارند و بعد گفت اگر می خواهید به آرزوتون برسید همه جواب بدهید خدایا و بعد ترانه زیبای آرزو که شعر آن از بابک نیک طلب از شاعران برجسته کشورمان ایران است را یکی از مجریان خواند .                                                            

 هزار تا آرزو دارم خدایا خدایا            برات کدومو بشمرم خدایا خدایا
این مراسم تا تاریخ 25خرداد بعد از نماز مغرب و عشا ء در سینما دانش آموز واقع در خ شهید رجائی (ایرانشهر )ادامه دارد و شما هم می توانید از تماشاچیان این برنامه شاد باشید.و از نزدیک برنامه شاد هنرمندان یزدی را ببینید اما از آنجایی که شاید حضور بعضی از شما عزیزان میسر نمی شود از همکار عزیزمان دهقانی زاده در خواست کردیم تا در  این راستا گزارش تصویری تهیه کند که وی با هنرنمایی تمام گوشه هایی از تلاش هنرمندان خوش آتیه یزدی را به تصویر کشیده است .درود برعکاسان ،این تصویر گران بی تصویر.

سرویس عکس یزدفردا

 مجید دهقانی زاده

عکاس : مجید دهقانی زاده






سایت خبری یزد فردا









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا